piątek, 20 grudnia 2013

"Płomienie śmierci" Alex Kava

Jeżeli jeszcze ktoś tego nie wie, pani Kava jest jedną z moich ulubionych autorek.
Do przeczytania tej książki skłoniła mnie wizyta w Empik'u i to, że ta książka wprost wołała do mnie, żeby ją wziąć.Więc uległam.
Z góry przepraszam tych, którzy czekają na kilka słów o Eksperymencie Black Box



Tytuł: Płomienie śmierci
Autor: Alex Kava
Wydawca: MIRA Harlequin Polska
Liczba stron: 408
Data polskiego wydania: 19 czerwca 2013

Opis wydawcy:
W Waszyngtonie płonie kolejny budynek... Tym razem w zgliszczach policja odnajduje ciało młodej kobiety. Śledztwo prowadzi agentka Maggie O'Dell. Na pozór proste dochodzenie budzi traumatyczne wspomnienia z dzieciństwa. W płomieniach zginął ukochany ojciec Maggie, w płomieniach naraża życie przyrodni brat, który jest strażakiem. Kolejny pożar i kolejne zwłoki... Czy seryjny podpalacz jest też seryjnym mordercą? Śledztwo komplikuje się, wiele wątków prowadzi donikąd. A Maggie ma coraz większe powody do zmartwienia. Wyczuwa szóstym zmysłem, że ktoś ją nieustannie obserwuje. Nie wie, że ten człowiek upatrzył ją sobie na kolejną ofiarę. On lubi takie pewne siebie, inteligentne kobiety. Lubi słuchać, jak krzyczą z bólu...

Moja opinia:
Będzie to jedna z moich ulubionych pozycji, mimo wszystko.
Maggie O'Dell jest jedną z tych książkowych bohaterek, do których naprawdę się przywiązałam i będzie mi przykro się z nią rozstać, kiedy seria się skończy. Na razie jednak czekam na kolejną część.
Płomienie śmierci to ciekawa pozycja pod kilkoma względami, zwłaszcza dla miłośników pani Kavy. 
W pierwszej kolejności oczywiście  agentka FBI nie może żyć bez rozwikływania jakichś zagadek. Ponadto w większości przypadków rozwikłanie zagadki jest dla niej śmiertelnie niebezpieczne i czasem niewiele brakuje, by policyjna psycholog sama stała się ofiarą.
Co prawda tu autorka nas zaskakuje, ale nie ujmuje tym książce wartości.
Jesteśmy wręcz zmuszeni sięgnąć po kolejną część, której (o zgrozo!) nie ma jeszcze w polskim tłumaczeniu. 
Mamy tu okazję przekonać się, co dalej z Benjaminem Plattem - osobiście liczyłam, że wątek będzie bardziej rozwinięty, ale być może autorka jeszcze coś dla nas szykuję.
Trochę dłużej pobędziemy z Patrickiem, bratem Maggie i przekonamy się, jak oboje odnajdują się w relacji brat - siostra.
Przypomni o sobie mama O'Dell, a także Julia Racine ma tu swoje pięć minut.
Całość oceniam bardzo pozytywnie. Zaczęłam czytać dziś rano i nie oderwałam się aż skończyłam. Płomienie śmierci  to lepsza część niż chociażby jej poprzedniczka Śmiertelne napięcie, która owszem wciągała, ale nie tak jak zawsze Alex Kava.
No...
Wracając do bohaterki - czy zdoła pokonać lęk związany z pożarami? - Przekonamy się.
Wciąż też Maggie wraca do wydarzeń z wcześniejszych części (z perspektywy czytelnika wcześniejszych części), co chwilami może się wydawać nużące. Są to jednak krótkie fragmenty i nawet się człowiek nie zorientuje, kiedy je przeczyta.
Jeszcze dosłownie jedno słowo o okładce. Dlaczego wygląda tak tandetnie? Alex Kava miewała lepsze...

Ogólna ocena to 4/5 - ze względu na ostatnią uwagę i te powroty do przeszłości.

Dla ciekawych - lubimyczytac.pl

Mój Facebook KLIK

Mój profil na lubimyczytac.pl KLIK


Pozdrawiam serdecznie i obiecuję, że postaram się przebrnąć przez ten Eksperyment Black Box, jeżeli ktokolwiek na to czeka.  xD

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz