czwartek, 1 stycznia 2015

Top 6 w 2014 roku...

Cześć Kochani!
Z tej okazji, że od kilkunastu godzin mamy nowy rok, idąc śladem Anity z Book Reviews (blogFb) postanowiłam zrobić sobie czytelnicze podsumowanie 2014 roku. Anitka zaprezentowała na swoim kanale pięc najlepszych książek, ja nie potrafiłam wybrać tylko pięciu, więc będzie najlepsza szóstka. Są to książki przeczytane w tym roku, wydane w różnych latach. Kolejność jest przypadkowa, ponieważ ciężko byłoby mi je uporządkować od najlepszej do mniej lepszej (w końcu to top 6).
Zapraszam do zapoznania się z książkami, które utkwiły mi w jakiś sposób w pamięci i do których chciałabym wrócić.

#1 Zamek z piasku - Magdalena Witkiewicz [recenzja]
Jedna z moich ulubionych książek polskiej autorki. Traktuje o życiu i problemach małżeńskich. Dla dziewczyn i kobiet w każdym wieku. Polecam gorąco.

#2 Jeden dzień - David Nicholls [recenzja]
Świetna książka opowiadająca historię dwójki przyjaciół, którzy musieli przejść kawał swojego życia, żeby zrozumieć siebie i własne uczucia. Dobra na relaks przy wieczornej herbacie. 


#3 Zaklinacz czasu - Mitch Albom [recenzja]
Książka, która ma uniwersalny temat, dotyczący każdego z nas - upływ czasu. Można ją albo kochać, albo traktować obojętnie. Do mnie trafiła swoim rozważaniem nad pragnieniami człowieka i decyzjami podejmowanymi w impulsywny sposób dla osiągnięcia celu.




#4 Gwiazd naszych wina - John Green [recenzja]
Co choroba robi z nami i naszymi bliskimi? Jakie pragnienia w nas wzbudza? Wreszcie, jak ma się to wszystko do nastolatków i pierwszej miłości? Poruszająca książka dedykowana przede wszystkim młodzieży.

#5 Zostań jeśli kochasz - Gayle Forman [recenzja]
Kolejna książka skierowana głównie do młodzieży, choć może i dorosły znajdzie coś dla siebie. Historia o tym, jak jeden moment może odwrócić nasze życie do góry nogami i zostawić nas z niczym poza naszymi własnymi decyzjami. 


#6 Opowieść niewiernej - Magdalena Witkiewicz [recenzja]
Książka dla dziewczyn na progu dorosłości i kobiet dojrzałych. Kolejna bardzo realistyczna powieść poruszająca temat wciąż aktualny - miłość, małżeństwo, zdrada... Wina nigdy nie jest po jednej stronie i potrzeba zaangażowania dwóch osób, żeby stworzyć coś trwałego i prawdziwego.


Początkowo miała to być najlepsza 10, ale byłoby tu za dużo z New Adult i dlatego skróciłam do sześciu. Dodam tylko, że za warte uwagi (wśród przeczytanych w tym roku) uważam także: 
Hopeless ]klik]
Coś do ukrycia [klik]
Miasto Niebiańskiego Ognia [klik] 
i Dziewczyna komendanta [klik]
Zachęcam do zapoznania się z recenzjami. Może i Wam przypadną do gustu, jeśli jeszcze ich nie znacie. Tymczasem pozdrawiam Was gorąco i składam najserdeczniejsze życzenia noworoczne. Oby 2015 rok był jeszcze bardziej zaczytany i dużo owocniejszy niż ten, który już pożegnaliśmy. Buziaki dla wszystkich :*:*

* zdjęcia okładek pochodzą ze strony lubimyczytac.pl

8 komentarzy:

  1. Czytałam 1, 3 i 4 :) Moim hitem ubiegłego roku jest: ,,Złodziejka książek".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Złodziejka książek" jeszcze przede mną chociaż bardzo chcę ją przeczytać. Koniecznie muszę wiedzieć czy spodobały się te trzy książki :) Czekam na opinię. Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. ,,Zaklinacz czasu" bardzo - dosyć oryginalny i skłaniający do refleksji. Książka Witkiewicz też niezła, a ,,Gwiazd naszych wina" trochę mnie rozczarowała, może nie spodobał mi się styl Greena, bo czytałam mnóstwo innych książek o chorobach młodzieży, które bardziej zapadły mi w pamięć i mnie poruszyły...

      Usuń
    3. Gwiazd naszych wina albo komuś przypadnie do gustu, albo rozczaruje. Już spotykałam się z różnymi opiniami na jej temat. być może ma to związek z literaturą jaką już znamy. Wiadomo nie wszystko się wszystkim podoba. Cieszę się, że chociaż te dwie pozycje się spodobały :)

      Usuń
  2. "Zaklinacza czasu" mam, ale jeszcze nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. KSiążka skłaniająca do refleksji :) polecam :)

      Usuń
  3. "Gwiazd naszych wina" czytałam i była świetna. "Zostań, jeśli kochasz" mam w planach. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że skoro GNW przypadła do gustu, podobnie będzie z Zostań jeśli kochasz :)

      Usuń