środa, 19 lutego 2014

Rywalki

Okej... Tej książki nie było na mojej liście, ale zaintrygowała mnie... I w końcu każda inna rzecz pod słońcem jest ciekawsza niż czytanie materiałów do pracy.
Co zachęciło mnie do sięgnięcia po Rywalki? Opis...i okładka. Zaskakujące, prawda?



Tytuł: Rywalki
Autor: Kiera Cass
Wydawca: Jaguar
Liczba stron: 336

W dodatku ten uroczy akcent - data wydania w moje imieniny ;p

Opis wydawcy:
Dla trzydziestu pięciu dziewcząt Selekcja jest szansą ich życia. To dzięki niej mają szansę uciec z ponurej rzeczywistości. Ze świata, w którym panują kastowe podziały, wprost do pałacu, w którym będą spełniane ich życzenia. Z miejsca, gdzie głód i choroby są na porządku dziennym, do krainy jedwabi i klejnotów. Celem Selekcji jest wyłonienie żony dla czarującego i przystojnego księcia Maxona.
Każda dziewczyna marzy o tym, by zostać Wybraną. Każda poza Americą Singer.
Dla Americi Selekcja to koszmar. Oznacza konieczność rozstania z Aspenem – jej sekretną miłością i opuszczenie domu. A wszystko tylko po to, by wziąć udział w morderczym wyścigu o koronę, której wcale nie pragnie.
Jednak gdy spotyka Maxona, który naprawdę przypomina księcia z bajki, America zaczyna zadawać sobie pytanie, czy naprawdę chce za wszelką cenę opuścić pałac. Być może życie o jakim marzyła wcale nie jest lepsze niż to, którego nawet nie chciała sobie wyobrazić…


Moja opinia:
Pozycja dobra na rozluźnienie, bo nie porusza tematów, które "siadają na psychikę". 
Lekko się ją czyta, choć wielokrotnie odkładałam ją, żeby przygotować się na niektóre zachowania głównej bohaterki.
Mamy tu szablonowy przykład. 
America - dziewczyna z biednego domu, która jest zdolna, piękna, utalentowana i zakochana. Jej matka ma wyższe ambicje, ojciec przyjmuje życie jakim jest. Dodatkowo szalone rodzeństwo i miłość łącząca członków rodziny.
Bohaterka potajemnie spotyka się z chłopakiem, z którym w zasadzie nie powinna - jest jeszcze biedniejszy od niej, a ich miłość jest skazana na porażkę.
Oczywiście, jak to bywa w takich historiach, trafia się szansa na polepszenie bytu głównej bohaterki, ale wiąże się to z rozstaniem z ukochanym i wzięciem udziału w idiotycznym "Wyborze" małżonki dla księcia.
Nie chcę streszczać całej książki.
Treść nie zaskakuje. 
To, co się dzieje jest przewidywalne i niebezpiecznie przypomina mi fabułę innej książki.
Katniss Everdeen z Igrzysk śmierci też mieszkała w świecie podzielonym na lepszych i gorszych, też żyła w biedzie, też wzięła udział w igrzyskach dla wyższego dobra. Rozstanie z ukochanym, etc...

Rywalki to nie jest zła pozycja czytelnicza, ale nie jest też najlepsza. Spodoba się wszystkim fankom tego typu historii (miłosnych), choć tak naprawdę mało tu rzeczy, które będą się wyłamywać ze schematu. 
Sama America bywa nieco drażniąca, w wielu kwestiach, czasem się uśmiechniemy, ale to tyle.

Książkę oceniam na 3/5. Miałam wobec niej chyba za wysokie oczekiwania.


Dla chętnych na zakup przez Internet Selklar  lideria.pl  Taniaksiazka.pl  Merlin  Matras  Albertus


Mój profil na lubimyczytac.pl Ladyyoung


Facebook KLIK


Pozdrawiam wszystkich gorąco :*

1 komentarz:

  1. Zapraszam do mojego bloga i mojej recenzji "Rywalek"! :)
    http://sinkingindreams.blogspot.com/2016/02/rywalki-kiera-cass.html
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń