wtorek, 23 września 2014

Książka z biblioteczki mojego taty #1 Pociąg śmierci

Kochani!
Zdecydowanie wiem, po kim odziedziczyłam miłość do książek - po tacie. Na półkach jego biblioteczki jest co najmniej trzy razy więcej książek w porównaniu z moimi półkami.
Dlatego też postanowiłam zapoznać się z tym, co też on czytywał, kiedy miał więcej czasu :)
Dziś pierwsza odsłona.
Mam nadzieję, że znajdę tam więcej takich pozycji...




Autor: Alistair MacLean
Tytuł: Pociąg śmierci
Wydawca: Pegasus
Liczba stron: 297
Moja ocena: 4,5/5

Opis wydawcy: 
Pełna wdzięku para super agentów z powieści Alistera MacLean’a Mike Graham i Sabrina Carver otrzymuje kolejne zadanie specjalne o wysokim stopniu trudności. Niejaki doktor Leitzig na zlecenie rosyjskiego generała konstruuje bombę, wykorzystując pluton skradziony z elektrowni atomowej. Śmiercionośny ładunek wybuchowy umieszczony zostaje w pociągu towarowym. Terroryści przemierzają nim Europę, stawiając na równe nogi wszystkie służby bezpieczeństwa. Międzynarodowa intryga polityczna może doprowadzić do nieobliczalnej w skutkach tragedii.

Moja opinia:
Nie jest to moje pierwsze podejście do tej książki. Przeczytałam ją już kilka lat temu, ale chciałam odświeżyć pamięć i polecić ją Wam.
Historia tajnej organizacji międzynarodowej UNACO jak najbardziej przypadła mi do gustu. Jest ona rozwinięta na skalę światową, niemal w każdym miejscu na ziemi agenci znajdą jakąś bazę. Dysponują sprzętem najnowszej generacji, a sami agenci dobierani są bardzo sumiennie w oparciu o ich przeszłość, charakter, umiejętności, itd. 
Poznajemy trójkę agentów specjalnych: Sabrinę, Mike'a i C.W. Tworzą zespół przydzielony do zadania specjalnego: mają powstrzymać transport niebezpiecznego plutonu i pośrednio uchronić Europę przed katastrofą na miarę Czarnobyla, albo nawet i gorszą.
Historia jest spójna, pełna akcji i nieoczekiwanych zwrotów. 
Bohaterowie budzą sympatię, a my do końca zastanawiamy się, kto stoi za tym wszystkim. Wiele tropów okazuje się być fałszywymi.
Pociąg śmierci jest częścią serii o tajnej organizacji UNACO i z pewnością będę kontynuowała przygodę z bohaterami opowieści. 
Ciekawi mnie, jaką misję otrzymają nasi agenci, jak rozwiną się dalsze ich losy, m. in. relacje Sabriny i Mike'a, a także czego jeszcze dowiemy się o ich przeszłości i dręczących ich lękach.
Gorąco polecam.

Być może uda Wam się zakupić książkę na Allegro.pl bądź też w antykwariatach. Wiem, że w księgarniach już raczej jej nie dostaniecie.
Wiem, że nie powinnam tego robić, ale książka, dla zainteresowanych, jest dostępna na chomikuj.pl klik

Jeżeli ktoś śledzi mój profil na lc wie, że zaczęłam czytać Papierowe miasta Johna Greena. Nie wiem czy to będzie następna recenzowana książka, ale nie wykluczam tego. Chyba że w międzyczasie coś wpadnie mi w ręce i nie odpuści dopóki nie skończę. 
W każdym wypadku do zobaczenia następnym razem. xD

*zdjęcie okładki i opis wydawcy pochodzą ze strony lubimyczytac.pl

1 komentarz:

  1. intrygująca i wartka akcja - takie lubię, powinnam napisać czytałam, bo teraz czas, jakby skurczony nieco;)
    dzięki za link:D

    pozdrawiam
    :*

    OdpowiedzUsuń