czwartek, 18 lipca 2013

Oskar i pani Róża

Witam Kochani!

Dzisiaj znów o książce, do której przeczytania pchnął mnie obejrzany film.

Któregoś pięknego, niedzielnego popołudnia włączyłam sobie stronę z filmami i wyskoczyła mi propozycja Oskar i pani Róża. Bez dłuższego zastanowienia postanowiłam go obejrzeć, a po wszystkim znalazłam w Internecie informację o książce. I tak właśnie na nią trafiłam.



Tytuł: Oskar i pani Róża
Autor: Eric - Emmanuel Schmitt
Wydawca: Znak literanova

Opis wydawcy:
Oskar i pani Róża to wydarzenie literackie na miarę Małego księcia.

Czy w ciągu dwunastu dni można poznać smak życia i odkryć jego najgłębszy sens? Dziesięcioletni Oskar leży w szpitalu i nie wierzy już w żadne bajki. Wtedy na jego staje tajemnicza pani Róża, która ma za sobą karierę zapaśniczki i potrafi znaleźć wyjście z każdej sytuacji...

Oskar i pani Róża to jedna z najpiękniejszych i najsłynniejszych powieści Erica-Emmanuela Schmitta, znakomitego francuskiego pisarza, wyróżnionego w 2010 roku Le Prix Goncourt de la Nouvelle.

Książkę uzupełnia niezwykły prezent. Zawiera ona niezwykle osobistą przedmowę w formie listu napisaną specjalnie do polskich czytelników. Autor zdradza w nim, co skłoniło go do opowiedzenia niezwykłej historii Oskara i jak zmieniła ona jego życie.


Moja opinia:
Czy faktycznie to wydarzenie literackie na miarę Małego Księcia?
Ciężko powiedzieć. Książka z pewnością przekazuje wiele mądrości i faktów z życia każdego człowieka. Bohater - dziesięcioletni Oskar jest wyjątkowo doświadczony przez los i ma się wrażenie, że jest też wyjątkowo dojrzały.
Niesamowita ciocia Róża wprowadza trochę radości i światła w ostatnie dni dziecka. Jest z nim szczera na temat choroby, a jednocześnie próbuje umiejętnie odciągnąć jego uwagę od zbliżającej się śmierci. 
Jak niewiele trzeba by na wszystko patrzeć z innej perspektywy...
Myślę, że jest to pozycja przede wszystkim dla rówieśników głównego bohatera. Choć niejeden dorosły wyciągnie z książki odpowiednie wnioski. Jestem tego pewna. 
Książeczka nie jest zbyt długa, dlatego nie odstraszy niechętne dzieciaki. Myślę, że może wiele z nich po tej lekturze, chętniej sięgnie po inne książki.

lubimyczytac.pl >>> książka dostępna do kupienia tutaj.
A także do przeczytania online tu >>> Oskar i pani Róża


Zapraszam na moją stronę na fb. Tak wszystko na bieżąco, czego nie ma na blogu :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz