czwartek, 25 lipca 2013

Dotyk zła.

Witam Kochani.
Jak pisałam na fb, nie mogę się powstrzymać od sięgania po nowe książki, w trakcie czytania innych.
Tak właśnie było z tą, którą mam zamiar zrecenzować.
Z Alex Kavą miałam już do czynienia dawno temu, ale wśród wielu książek, jakie przewinęły się przez moje ręce, poszła w odstawkę.
Dotyk zła czytałam już dawno temu, ale nie zepsuło mi to teraz przyjemności, bo niewiele pamiętałam.
Jeżeli ktoś jest ciekawy informacji o autorce zapraszam tu KLIK i na oficjalną stronę autorki KLIK





Autor: Alex Kava
Tytuł: Dotyk zła
Wydawca: Wydawnictwo MIRA

Opis wydawcy:
Zło może przybrać niespodziewane oblicze…

Uznany za seryjnego mordercę i skazany na śmierć za trzy potworne zbrodnie, Ronald Jeffreys został stracony. Mieszkańcy Platte City odetchnęli z ulgą, ich koszmar się skończył. Jednak trzy miesiące później znaleziono ciało kolejnego chłopca. Zginął w taki sam sposób, jak ofiary Jeffreysa. Koszmar powrócił ze zdwojoną siłą…
Śledztwo w tej sprawie prowadzi szeryf Nick Morelli. Pomaga mu młoda agentka FBI Maggie O’Dell, która już zyskała opinię wybitnej specjalistki od tworzenia profili psychologicznych seryjnych morderców.
Rozpoczyna się dramatyczna gra z czasem. Ginie następny chłopiec, a siostrzeniec szeryfa zostaje porwany. Dochodzenie komplikuje się, każdy kolejny trop prowadzi donikąd. Jedyna wiarygodna poszlaka jest zbyt przerażająca, by w nią uwierzyć…

Moja opinia:
Agentka specjalna Maggie O'Dell budzi w czytelniku sympatię, a czasami i współczucie. Co więcej w wielu momentach nie kryłam dla niej podziwu.
Jako psycholog kryminalny tworzy portrety morderców i trzeba przyznać, idzie jej to bardzo dobrze. Czasem tylko aż za dobrze i sama na tym cierpi. 
Oprócz fizycznych blizn, dużo gorsze są te psychiczne, które na "zagojenie" potrzebują o wiele więcej czasu.
Alex Kava wszystko opisuje bardzo realnie, mimo że nigdy nie zajmowała się tym tematem zawodowo, jak choćby Kathy Reichs - jedna z moich ulubionych autorek.
Nie ujmuje to jednak prawdziwości jej opisów. Myślę, że kobieta spędza sporo czasu w bibliotekach wertując literaturę, dzięki czemu może sobie pozwolić na tak dobre odzwierciedlenie opisywanych przez siebie przypadków.
Jeśli już ktoś podejmie się czytania, musi sobie zarezerwować trochę wolnego czasu, bo książkę wprost "pochłania" się za jednym razem. Fabuła mocno wciąga i budzi w nas ciekawość, jak to się dalej rozwinie.
Za co polubiłam Alex Kavę?
Za to, że pozwala "głowić się" czytelnikowi nad zagadką niemal do samego końca. Sama obstawiałam kilku podejrzanych, ostatecznie zgadzając się z autorką i agentką  O'Dell.
Duży plus także za zakończenie.
Po ostatnim zdaniu od razu ma się chęć zacząć kolejną część serii o agentce specjalnej.
Myślę, że nie zawiedzie...

Moja ocena to bez wątpienia 5/5. Książka świetna!

Dla wszystkich chcących skonfrontować moją opinię ze zdaniem innych czytelników, a także bez zbędnego szukania zamówić książkę przez Internet, zapraszam tutaj


Zabieram się za czytanie kolejnej książki z serii -  W ułamku sekundy. Mam też do przeczytania kilka innych pozycji, które kuszą niemiłosiernie....
Doba jest dla mnie za krótka xD

Pozdrawiam i do następnego razu! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz