czwartek, 12 lutego 2015

TAG #2

Hej, hej!
Dzisiaj znowu luźny post z kolejnym TAGiem, który znalazłam u Always SadLess (blog). Było to już jakiś czas temu, a ja zdecydowałam się na niego dopiero teraz. Żeby nie przedłużać, zapraszam!


1. Pierwsza książka w Twojej kolekcji.

Nie mam zielonego pojęcia. Kiedy byłam młodsza, dużo książek wypożyczałam z biblioteki. Teraz zdecydowanie wolę mieć swój egzemplarz na półce, ale nie pamiętam dokładnie, kiedy to się zaczęło i co było pierwsze. Myślę, że może to być Dziewczyna z lasu  Williama Kowalskiego klik, a równie dobrze coś zupełnie innego.

2. Ostatnia książka, którą kupiłaś.

Kurt Vonnegut Matka noc

3. Najdroższa książka jaką posiadasz.

Patrząc na cenę okładkową to Miasto Niebiańskiego Ognia, ale głowy nie dam.

4. Najtańsza książka, jaką posiadasz.

How to be an alien Georga Mikes'a. Książeczka kosztowała grosze.

5. Książka, której głównym bohaterem jest kobieta.

Ekht... Czyli większość na moich półkach. Pozwolę sobie wymienić tu: Dziennik nimfomanki (recenzja), w której to książce, o ile dobrze pamiętam, mamy jedną perspektywę - głównej bohaterki. Dlatego wskazuję ją.

6. Książka, której głównym bohaterem jest mężczyzna.

Kłamca Jakuba Ćwieka. recenzjarecenzja 2

7. Książka, którą bardzo szybko przeczytałaś.

Dużo jest takich książek. Przede wszystkim Opowieść niewiernej (recenzja), ale też całą Trylogię czasu - recenzja

8. Książka, którą czytałaś długo.

Tunele klik. O matko! Ile ja się męczyłam z tą książką. Tylko ja jedna wiem, że to była praktycznie droga przez mękę. 

9. Książka z piękną okładką.

Cała trylogia Selekcja klik. Te okładki są takie piękne, że z powodzeniem mogą robić za ozdobę. 

10. Książka z brzydką okładką.

Nie tyle brzydka, co tania wydaje mi się okładka Płomieni śmierci Alex Kavy. klik

11. Książka wydana przez autora z twojego kraju.

Książki pani Witkiewicz: Zamek z piasku (klik), Opowieść niewiernej, cały szereg lektur typu: Pan Tadeusz, Zemsta, itd. Seria Kłamca Jakuba Ćwieka, Izabela Sowa i jej Owocowa trylogia. Jest kilka takich.

12. Książka wydana przez obcokrajowca.

Zdecydowana większość. Nie chcę wymieniać wszystkich, ale kilka: Trafny wybór (-), trylogia Niezgodna, Dary Anioła, Diabelskie Maszyny, Syn, seria Szeptem, Endgame, cykl Kości, cykl o Maggie O'Dell. Jak widać mnóstwo, mnóstwo.

13. Gruba książka.

Hue hue... Starcie królów. Pan Martin - mistrz. (-)

14. Cienka książka.

Pamiętniki Paska rzucają mi się teraz w oczy. 

15. Książka fantastyczna.

DA, DM, Niezgodna. Dużo tego.

16. Książka obyczajowa.

Cień wiatru (-), Duma i uprzedzenie.

17. Bardzo romantyczna książka.

Nie ma takiej. Najbardziej romantyczna jest moja własna twórczość w szufladzie. O.o

18. Książka akcji.

Pozwolę sobie tutaj przywłaszczyć książkę mojego taty, bo stoi u mnie. Pociąg śmierci klik

19. Książka, która cię rozbawiła.

Zdecydowanie książka pani Izabeli Sowy Cierpkość wiśni. Tylko moi domownicy wiedzą, jak często się przy niej śmiałam, a to za sprawą przekomicznych opisów niektórych rzeczy lub sytuacji. Przy okazji polecam całą Owocową trylogię.

20. Książka, która cię zasmuciła.

Nie przychodzi mi teraz do głowy nic innego, jak tylko Dla Ciebie wszystko Nicholasa Sparksa. Kto czytał, ten wie jakie jest zakończenie. Ale równie dobrze mogę powiedzieć też, że zasmucił mnie koniec Mechanicznej Księżniczki  i Miasta Niebiańskiego Ognia, bo wiedziałam, że to ostatnie tomy z serii. Wiele łez wylałam przy Harrym Potterze, nieraz szlochając, jak po śmierci kogoś bliskiego. Ciężko tu wskazać jedną taką książkę.



Dajcie znać czy podobają Wam się takie posty. Mam nadzieję, że nie zanudziłam. Pozdrawiam gorąco!

1 komentarz:

  1. Miło mi, że wzięłaś udział w tym TAGu. :)
    Ciekawe odpowiedzi.

    OdpowiedzUsuń